شناسایی نشدن کلاینت ها

قفل شده
secure
پست: 5
تاریخ عضویت: سه‌شنبه دسامبر 02, 2014 1:23 am

شناسایی نشدن کلاینت ها

پست توسط secure » جمعه دسامبر 05, 2014 2:24 am

سلام
بعد نصب سرور وکنسول واکتیو کردن وقتی کامپیوتر دیسکاور رو میزنیم هیچ کد.م از کلاینت ها شناسایی نمیشن در حالی که همشون تو networkهستن مشکل از کجا ست

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » جمعه دسامبر 05, 2014 9:09 pm

سلام
علت مساله می‌تواند مسائل مختلفی باشد که برای یافتن آن لازم است اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنیم:

۱- شما از چه روشی برای جستجوی شبکه (discovery‌) استفاده کردید، اکتیودایرکتوری یا IP؟

۲- پس از اجرای جستجوی شبکه(discovery) به بخش Reports مراجعه کنید و گزارش آخرین جستجوی شبکه انجام شده را ببینید. آیا نام یا IP کامپیوترها در لیست دیده می‌شود؟ چه خطا یا خطاهایی برای آنها درج شده است؟

۳- توجه کنید که جهت انجام موفقیت‌آمیز جستجوی شبکه و استفاده از امکان نصب از راه دور (Push Install) برخی موارد پیش‌نیاز هستند:
الف) لازم است کامپیوترهای مورد نظر از طریق کامپیوتری که سرور امن‌پرداز روی آن نصب شده است قابل دسترسی باشند. (یعنی قابل Ping شدن بوده و پورت ۴۴۵ نیز باز باشد)
ب) نام کاربری و پسورد با دسترسی ادمین روی کامپیوترهای شبکه مورد احتیاج است. آیا از صحت پسورد مطمئن هستید؟
ج) لازم است پوشه‌های اشتراکی پیش‌فرض ویندوز باز باشند. (Default Share) این مساله به طور معمول برقرار است، مگر اینکه تنظیم خاصی در شبکه اعمال کرده باشید.

۴- به طور کلی عیب‌یابی مساله نصب از راه دور یا جستجوی شبکه با تست دسترسی آغاز می‌شود:
۴) تست دسترسی:
۴-۱) این مرحله از تست روی سیستمی که سرور امن‌پرداز در آن نصب است انجام می‌شود. (جایی که AmnpadazServer.exe در حال اجرا است)
۴-۲) یک کامپیوتر که دیسکاوری برای آن قابل انجام نیست را انتخاب کنید. در اینجا نام آن را computer-name فرض می‌کنیم.
۴-۳) با دستور ping computer-name دسترسی به آن را تست بنمایید.
۴-۴) با آوردن پنجره Run در ویندوز، به مسیر زیر بروید:

کد: انتخاب همه

\\computer-name\ipc$
۴-۵) از همان نام کاربری و پسوردی که در کنسول برای انجام نصب از راه دور یا جستجوی شبکه استفاده کرده‌اید، برای لاگین استفاده کنید.
۴-۶) در صورتیکه اتصال برقرار شد، تست کنید که امکان ساختن پوشه و فایل در مسیر مقصد وجود دارد.

با انجام تست دسترسی، مطمئن می‌شویم که تنظیمات شبکه و اتصال به صورت صحیح برقرار است.

۵- یک مساله دیگر این است که برخی ضدویروس‌ها جلوی اجرای فرمان از راه دور را می‌گیرند. در این زمینه می‌توانید به لاگ‌های ضدویروس مربوطه مراجعه کنید.

ضمنا می‌توانید با بخش پشتیبانی با شماره 43912000 (تهران) جهت بررسی و رفع مساله تماس داشته باشید تا به صورت تلفنی یا حضور در محل رسیدگی کنند.

secure
پست: 5
تاریخ عضویت: سه‌شنبه دسامبر 02, 2014 1:23 am

پست توسط secure » شنبه دسامبر 06, 2014 3:00 am

فایل ضمیمه Capture.PNG دیگر موجود نیست
تو مرحله۴-۴) ارور میده مرحله های قبلی حل بود
یه سوالم داشتم تو شبکه های ورکگروپ هم میشه سرور وکنسول نصب کرد وکار کرد یانه
پیوست ها
Capture.PNG

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » شنبه دسامبر 06, 2014 9:45 am

سلام
خطایی که گذاشتید عجیب است:
آیا اسم کامپیوتر کلاینت «2» بوده است؟ فکر می‌کنم نام کامپیوتر را درست وارد نکرده‌اید. (باید نام یکی از کامپیوترهایی که قرار بوده discover شود و نشده است را وارد می‌کردید)
اگر از همین اسم برای ping استفاده کرده باشید مرحله ۳-۴ نیز مشکل داشته است. خروجی آن را نیز ارسال کنید.

ضمنا اگر بتوانید به سوالات دیگر (بخصوص سوال ۱ و ۲) نیز پاسخ دهید متشکر می‌شوم.

در مورد سوالتان درباره ورکگروپ، بله امکان نصب سرور و کنسول و استفاده وجود دارد.
اما به طور کلی شبکه‌های دامین به علت تمرکزی که دارند، مدیریت ساده‌تر و مناسب‌تری دارند.

secure
پست: 5
تاریخ عضویت: سه‌شنبه دسامبر 02, 2014 1:23 am

پست توسط secure » سه‌شنبه دسامبر 09, 2014 11:37 pm

اسم کلاینت 2 است واز روش Ip برایdiscoverاستفاده میکنم توpingهم مشکلی نداره در مورد سوال 2هم بله IP ها دیده میشن ومینویسه یوسر وپسورد ناشناخته هست

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » چهارشنبه دسامبر 10, 2014 8:40 am

سلام

من نمی‌دانم چگونه اسم کامپیوتر را تنظیم کرده‌اید؛ ولی اسم کامپیوتر نمی‌تواند فقط یک عدد باشد، بلکه حتما باید یک حرف یا کاراکتر غیرعددی در آن به کار رفته باشد.
اگر از روش معمول ویندوز (یعنی System Properties) برای تغییر اسم کامپیوتر به عدد استفاده کنید، این پیغام را خواهید دید: The new computer name "2" is a number. The name may not be a number

برای اطمینان، می‌توانید تصویری از صفحه تغییر نام کامپیوتر کلاینت (کلیک راست روی Computer، گزینه Properties، برگه Computer Name) در ویندوز برای ما ارسال کنید؟ (نحوه ارسال تصویر)

اگر این مساله صحیح باشد، همین نکته می‌تواند باعث گیج شدن ویندوز شده و علت این باشد که در تست دسترسی نیز شما نتوانستید به فولدر share کامپیوتر کلاینت وصل شوید.

قفل شده

بازگشت به “پادویش نسخه سازمانی”