پیغام مبهم و کاربر مبتدی

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پیغام مبهم و کاربر مبتدی

پست توسط saman » چهارشنبه ژوئن 04, 2014 12:03 am

ببخشید پیغام زیر را ببینید
فایل ضمیمه google.jpg دیگر موجود نیست
ببینید من(به عنوان کاربر مبتدی با آنتی ویروس خانگی) الان با مشکل روبرو هستم

1- معلوم نیست چرا بعد از ماه ها استفاده از google chrome امروز نرم افزار درخواست چنین پاسخی می کند؟؟(آیا تنها یک درخواست آپدیت برای مرورگر باعث پیغام شده یا.....)

2- جمله بالای پیغام را ببینید>>> دیوار آتش مانع برقراری ارتباطی ناشناس از شبکه با یک نرم افزار شد

شاید پاسخ پشتیبان پادویش برای حل سردرگمی کاربر این باشد که اگر نام برنامه را دیدی و شناختی اجازه برقراری ارتباط بده و اگر نه، ارتباط را مسدود کن

پرسش من این است>>> وقتی می گویید ارتباط ناشناسی از شبکه میخواهد با نرم افزاری که روی سیستم کاربر است ارتباط برقرار کند این پرسش در ذهن کاربر مبتدی پیش می آید که چرا چیزی بیرون از سیستم من ، نرم افزار نصب شده روی سیستم من را هدف قرار داده؟؟!!!

اگر پرسش این بود>>> آیا اجازه برقراری ارتباط بین این برنامه با شبکه را می دهید؟ خب شاید پاسخ به این پرسش با اطلاعات رایانه ای سطح پایین خیلی ساده باشد

اما وقتی از ارتباطی ناشناس آن هم از شبکه(بیرون سیستم) خبر داده می شود! پاسخ یک کاربر مبتدی چگونه باید انتخاب شود؟؟؟؟؟

الان من به عنوان یک کاربر مبتدی و نا آشنا به شبکه چنین تصوری دارم>>> یک برنامه غیر مجاز یا یک هکر ، قصد سوء استفاده از حفره ای امنیتی در google chrome را دارد!!
خب حالا تکلیف چیست؟
متشکرم
پیوست ها
google.jpg

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » چهارشنبه ژوئن 04, 2014 4:53 pm

سلام
ارتباط «از» شبکه برای مرورگر کروم عجیب است.
اگر امکان دارد پنجره هشدار را به حالت پیشرفته ببرید تا ببینیم شماره پورت و آی‌پی مربوطه چیست، تا بهتر علت مساله روشن شود.
احتمالا برای مشاهده مجدد هشدار لازم باشد به بخش تنظیمات دیوار آتش بروید و قانونی که در اثر پاسخ شما به هشدار ایجاد شده است (بلوکه یا مجاز کردن اتصال «ورودی» برای مرورگر chrome) را حذف کنید تا مجددا هشدار را رویت کنید.

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » چهارشنبه ژوئن 04, 2014 5:38 pm

[quote="Naficy"]سلام
ارتباط «از» شبکه برای مرورگر کروم عجیب است.
اگر امکان دارد پنجره هشدار را به حالت پیشرفته ببرید تا ببینیم شماره پورت و آی‌پی مربوطه چیست، تا بهتر علت مساله روشن شود.
احتمالا برای مشاهده مجدد هشدار لازم باشد به بخش تنظیمات دیوار آتش بروید و قانونی که در اثر پاسخ شما به هشدار ایجاد شده است (بلوکه یا مجاز کردن اتصال «ورودی» برای مرورگر chrome) را حذف کنید تا مجددا هشدار را رویت کنید.[/QUOTE]

چند نکته بگویم شاید به حل مشکل کمک کند.
من همیشه آخرین ورژن گوگل کروم را از اینجا دانلود میکنم( و نسخه ی با قابلیت آپدیت خودکار را هم دانلود می کنم)
http://www.softgozar.com/WebPage/Downlo ... 7.0.2005.0
البته بعید است مشکل ارتباطی با آپدیت داشته باشد . یکی به دلیل نوع پیغام و دیگری به دلیل اینکه آنطور که بخاطر می آورم تا مرورگر را باز کردم این پیغام آمد. قبلا شاید فقط یک بار (چند ماه پیش) این پیغام را دیده بودم و البته من خیلی زیاد ویندوز را تعویض میکنم یا ریکاوری میکنم و یا پادویش را در این بین چندین بار نصب و نصب زدایی کرده ام.
در دفعه قبلی گزینه
ارتباط برقرار شود را زدم که خب مشکل حل شد.
این بار (که بعد از مدت زمان زیادی از دفعه قبل رخ داد) ارتباط مسدود نگهداشته شود را زدم تا در اولین فرصت با شما مشورت کنم. اما متوجه شدم گوگل کروم دیگر هیچ صفحه ای را بارگزاری نمی کند بنابراین به بخش قواعد برنامه ها رفتم و قانون تعریف شده برای کروم را پاک کردم و تایید زدم تا اینکه گوگل کروم دوباره قابل استفاده شد.
البته اگر علاقمند به خواندن آخرین اخبار باشید. ادوارد اسنودن پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا NSA به جهانیان اطلاع داد که گوگل غیر از بزرگترین جستجوگر دنیا، بزرگترین جاسوس دنیا هم هست!!!

اگر بار دیگر تکرار شد حتما حالت پیشرفته را تصویر برداری کرده و برای شما ارسال میکنم.
امروز دوباره پادویش را نصب کردم و خوشبختانه مشکلی که با فایروال داشتم (عدم اتصال به اینترنت) را فعلا که ندیده ام که به نظر می رسد همکاران شما مشکل را برطرف کرده اند.
الان هیچ قانونی در تنظیمات فایروال برای کروم تعریف نشده اما من دارم از کروم استفاده میکنم( همین الان) و پیغامی فعلا ندیده ام.

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » چهارشنبه ژوئن 04, 2014 6:27 pm

در همین رابطه مطلب جدیدی فهمیدم
مشکل تنها گوگل کروم نیست. مشکل با فایرفاکس هم تکرار شد.
اگر بخاطر داشته باشید برنامه هوشمند شاتل برای تست اتصال با صفحه آبی مرگ روبرو میشد که در نسخه جدید مشکل حل شده اما این تصویر را ببینید>>
فایل ضمیمه firefox.jpg دیگر موجود نیست
تا به گزینه شماره 8 رسید و خواست فایرفاکس را باز کند، داستان گوگل کروم اینبار برای فایرفاکس رخ داد.
حالا خدا میدونه این آقای ناشناس کیه که همه جا پیداش میشه!!!!

--- ویرایش شده ---

آخ چه خوب شد این پیغام رو دوباره دیدم!! مثل اینکه خواست خدا بود که من امروز دوباره پادویش رو نصب کنم!!!
ببینید>>
[ATTACH=CONFIG]156[/ATTACH]

یادمه قبلا هم میخواستم این رو بپرسم اما دیگه ندیده بودم و فراموش کرده بودم
برای ping هم اتفاق میافته



--- ویرایش شده ---

هر چی هست یه ربطی به ping داره.

همین الان برای yahoo هم اتفاق افتاد و تا در cmd پینگ کردم این پیغام اومد.

--- ویرایش شده ---

من با شبکه های کامپیوتری آشنا نیستم اما احساس میکنم در ping پیغامی که پس فرستاده میشه، پادویش به عنوان نانشناس پیغام میده که نادرست هست. یعنی با پیغام ارسال شده مشکلی نداره. بلکه با پیغام پس فرستاده شده مشکل داره که تاییدی بر برقراری دو دستگاه در کاربرد دستور ping هست.
پیوست ها
firefox.jpg

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » چهارشنبه ژوئن 04, 2014 6:55 pm

این هم حالت پیشرفته که خواسته بودید.
فایل ضمیمه ping1.jpg دیگر موجود نیست
--- ویرایش شده ---

پروتکل icmp
پیوست ها
ping1.jpg

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » پنج‌شنبه ژوئن 05, 2014 9:43 am

[quote]امروز دوباره پادویش را نصب کردم و خوشبختانه مشکلی که با فایروال داشتم (عدم اتصال به اینترنت) را فعلا که ندیده ام که به نظر می رسد همکاران شما مشکل را برطرف کرده اند.[/QUOTE]

این حرفم رو پس میگیرم!!! چون 2 روز بعد ار نصب دوباره پادویش هیچ مشکلی برای اتصال به اینترنت نداشتم تا اینکه امروز صبح وقتی سیم شبکه رو متصل کردم از من پرسید نوع شبکه رو انتخاب کنم!!(هر چندو روز یکبار پادویش دوست داره اینو بپرسه ظاهرا!!) که تا گزینه شبکه عمومی رو انتخاب کردم باز هم همان مشکل قدیمی پیش اومد که البته خوشبختانه تنظیماتی که برای من قرار داده بودید را ذخیره شده دارم(در فایل pcf)

فقط خواستم بگم این عجیب هست که تا 2 روز مشکل قبلی در مورد عدم اتصال به اینترنت نبود اما دوباره پیدا شد که البته مشکلی نیست و من تنظیمات همکاران شما برای پادویش نصب شده روی کامپیوترم را دارم.
در صورتی که این مطلب بی ربط به موضوع هست لطفا این پست را پاک کنید(بعد از خواندن) و من هم به جهت اینکه اینجا مدعی شده بودم مشکل حل شده بهتر دیدم تاپیک جدیدی برای یک مشکل قدیمی باز نکنم.

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » یک‌شنبه ژوئن 08, 2014 8:33 pm

سلام
راستش مساله در مورد پینگ خیلی غیرمنتظره نیست؛ ولی در مورد کروم مشکوک است.
الان چند ایده داریم و در حال بررسی این مساله هستیم.
ولی لطفا فایل apav_002 را از پوشه ضدویروس به ایمیل support@amnpardaz.com ارسال کنید تا نگاهی به لاگ فایروال نیز داشته باشیم.

متشکرم

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » یک‌شنبه ژوئن 08, 2014 11:26 pm

[quote="Naficy"]سلام
راستش مساله در مورد پینگ خیلی غیرمنتظره نیست؛ ولی در مورد کروم مشکوک است.
الان چند ایده داریم و در حال بررسی این مساله هستیم.
ولی لطفا فایل apav_002 را از پوشه ضدویروس به ایمیل support@amnpardaz.com ارسال کنید تا نگاهی به لاگ فایروال نیز داشته باشیم.

متشکرم[/QUOTE]

حتما. به زودی این فایل را(لاگ فایروال) را برای شما ارسال می کنم.
اما لطفا تصویر زیر را ببینید تا توضیحی در این مورد بدهم.
فایل ضمیمه peygham.jpg دیگر موجود نیست
همانطور که در تصویر می بینید این تنظیمات فایروال من است. 1- اولی را همکار شما برای حل مشکل من در اتصال به اینترنت قرار دادند(svchost.exe) و 2- دومی (ping) را همکار شما وقتی گفتم با پیغام های زیادی مواجه میشوم(همین پیغام هایی که در این تایپک در مورد صحبت می کنیم) برای من تنظیم کردند تا دیگر این پیغام مزاحم نشود.
اما نکته ای که هست این که من ذخیره ای از این تنظیمات دارم و ده ها بار این تنظیمات را پاک کرده ام و دوباره بازگردانی کرده ام و ممکن است در زمانی که تصاویر این تاپیک را برای شما تهیه میکردم این تنظیمات را پاک کرده بودم(نمیدانم)
اما به هر حال امیدوارم نه تنها این مشکل حل بشود بلکه جملات مربوط به پیغام ها هم برای کاربر آماتور قابل فهم تر باشد!!( اینجا که برای پاسخ گوی به این پرسش یعنی دسترسی ناشناس از شبکه!!! برای پاسخگویی به استخدام چند مهندس کامپیوتر و هکر کلاه سفید نیاز است!!!!!)
پیوست ها
peygham.jpg

Naficy
مدیر کل
پست: 1320
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 07, 2013 11:27 am

پست توسط Naficy » سه‌شنبه ژوئن 10, 2014 2:27 pm

سلام
از فایل و اطلاعات ارسالی متشکرم.

آیا شما بعد از برخورد با مساله کروم پادویش را حذف و نصب مجدد کرده بودید؟
متاسفانه در فایلی که ارسال کردید نشانه‌ای از پرسش برای کروم یا برنامه مشابهی وجود نداشت.

به طور کلی چنین پیغامی اصلا نباید رخ دهد. (اتصال ورودی از شبکه برای کروم غیرطبیعی است) و باید علت آن را کشف کنیم.

saman
ناظم انجمن
پست: 2190
تاریخ عضویت: چهارشنبه آگوست 28, 2013 10:53 pm

پست توسط saman » سه‌شنبه ژوئن 10, 2014 2:41 pm

[quote="Naficy"]سلام
از فایل و اطلاعات ارسالی متشکرم.

آیا شما بعد از برخورد با مساله کروم پادویش را حذف و نصب مجدد کرده بودید؟
متاسفانه در فایلی که ارسال کردید نشانه‌ای از پرسش برای کروم یا برنامه مشابهی وجود نداشت.

به طور کلی چنین پیغامی اصلا نباید رخ دهد. (اتصال ورودی از شبکه برای کروم غیرطبیعی است) و باید علت آن را کشف کنیم.[/QUOTE]

متاسفانه آنقدر ویندوز پاک می کنم و میریزم!! و آنقدر بک آپ را ریکاور می کنم!!! خودم هم به مشکل برخورده ام چون هر چه کروم را اجرا می کنم خبری از آن پیغام نیست(پیغامی که برای نرم افزار شاتل و پینگ ویندوز می آید)
البته تصویرش را برای شما ارسال کردم . اما از بد روزگار دیگر در این چند روز تکرار نشده است.
متاسفانه احتمال دو چیز در بین تاریخ آن تصویر و امروز وجود دارد
1-پاک شدن پادویش و نصب مجدد آن
2- برگردان تنظیمات با فایل pcf که البته بعید میدانم در گزارشات فایروال تاثیری داشته باشد.(این فایل حاوی تغییراتی در فایروال در مورد svchost و نرم افزار ping است)
حتی بارها تنظیمات صفحه قواعد برنامه ها و تب شبکه ها را دستکاری کرده ام.

اما قول میدهم در اولین باری که باز هم این پنجره را در مورد کروم دیدم(تکرار شد) بدون هیچ تغییراتی در سیستم عامل و نرم افزار با شما مکاتبه کنم.

فقط یک چیز آن هم اینکه آیا این پیغام ، برای پاسخ گویی پیغام سختی نیست؟؟؟
مثلا برای ping هم می گوید ارتباطی ناشناس از شبکه با این نرم افزار

و دوم اینکه shatel smart toolkit را تست کنید. شاید به شما در یافتن مشکل کمک کند به این علت که زمانی که هر گزینه را چک میکند مثلا 3-دسترسی به مودم 4-دسترسی به شبکه شاتل و... را تیک میزند( البته شما معتقد هستید در مورد دیگر نرم افزارها به غیر از گوگل کروم این اتفاق عادی است) و آنطور که بخاطر دارم وقتی به گزینه های میانی در این تست میرسد این پیغام ظاهر می شود.

حتی رفتم تمام فواعد برنامه ها را پاک کردم اما دیگر به گوگل کروم حساسیتی نشان نمی دهد!! :mad:

قفل شده

بازگشت به “ضدویروس پادویش”