صفحه 1 از 1

شناسایی نشدن کلاینت ها

ارسال شده: جمعه دسامبر 05, 2014 2:24 am
توسط secure
سلام
بعد نصب سرور وکنسول واکتیو کردن وقتی کامپیوتر دیسکاور رو میزنیم هیچ کد.م از کلاینت ها شناسایی نمیشن در حالی که همشون تو networkهستن مشکل از کجا ست

ارسال شده: جمعه دسامبر 05, 2014 9:09 pm
توسط Naficy
سلام
علت مساله می‌تواند مسائل مختلفی باشد که برای یافتن آن لازم است اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنیم:

۱- شما از چه روشی برای جستجوی شبکه (discovery‌) استفاده کردید، اکتیودایرکتوری یا IP؟

۲- پس از اجرای جستجوی شبکه(discovery) به بخش Reports مراجعه کنید و گزارش آخرین جستجوی شبکه انجام شده را ببینید. آیا نام یا IP کامپیوترها در لیست دیده می‌شود؟ چه خطا یا خطاهایی برای آنها درج شده است؟

۳- توجه کنید که جهت انجام موفقیت‌آمیز جستجوی شبکه و استفاده از امکان نصب از راه دور (Push Install) برخی موارد پیش‌نیاز هستند:
الف) لازم است کامپیوترهای مورد نظر از طریق کامپیوتری که سرور امن‌پرداز روی آن نصب شده است قابل دسترسی باشند. (یعنی قابل Ping شدن بوده و پورت ۴۴۵ نیز باز باشد)
ب) نام کاربری و پسورد با دسترسی ادمین روی کامپیوترهای شبکه مورد احتیاج است. آیا از صحت پسورد مطمئن هستید؟
ج) لازم است پوشه‌های اشتراکی پیش‌فرض ویندوز باز باشند. (Default Share) این مساله به طور معمول برقرار است، مگر اینکه تنظیم خاصی در شبکه اعمال کرده باشید.

۴- به طور کلی عیب‌یابی مساله نصب از راه دور یا جستجوی شبکه با تست دسترسی آغاز می‌شود:
۴) تست دسترسی:
۴-۱) این مرحله از تست روی سیستمی که سرور امن‌پرداز در آن نصب است انجام می‌شود. (جایی که AmnpadazServer.exe در حال اجرا است)
۴-۲) یک کامپیوتر که دیسکاوری برای آن قابل انجام نیست را انتخاب کنید. در اینجا نام آن را computer-name فرض می‌کنیم.
۴-۳) با دستور ping computer-name دسترسی به آن را تست بنمایید.
۴-۴) با آوردن پنجره Run در ویندوز، به مسیر زیر بروید:

کد: انتخاب همه

\\computer-name\ipc$
۴-۵) از همان نام کاربری و پسوردی که در کنسول برای انجام نصب از راه دور یا جستجوی شبکه استفاده کرده‌اید، برای لاگین استفاده کنید.
۴-۶) در صورتیکه اتصال برقرار شد، تست کنید که امکان ساختن پوشه و فایل در مسیر مقصد وجود دارد.

با انجام تست دسترسی، مطمئن می‌شویم که تنظیمات شبکه و اتصال به صورت صحیح برقرار است.

۵- یک مساله دیگر این است که برخی ضدویروس‌ها جلوی اجرای فرمان از راه دور را می‌گیرند. در این زمینه می‌توانید به لاگ‌های ضدویروس مربوطه مراجعه کنید.

ضمنا می‌توانید با بخش پشتیبانی با شماره 43912000 (تهران) جهت بررسی و رفع مساله تماس داشته باشید تا به صورت تلفنی یا حضور در محل رسیدگی کنند.

ارسال شده: شنبه دسامبر 06, 2014 3:00 am
توسط secure
فایل ضمیمه Capture.PNG دیگر موجود نیست
تو مرحله۴-۴) ارور میده مرحله های قبلی حل بود
یه سوالم داشتم تو شبکه های ورکگروپ هم میشه سرور وکنسول نصب کرد وکار کرد یانه

ارسال شده: شنبه دسامبر 06, 2014 9:45 am
توسط Naficy
سلام
خطایی که گذاشتید عجیب است:
آیا اسم کامپیوتر کلاینت «2» بوده است؟ فکر می‌کنم نام کامپیوتر را درست وارد نکرده‌اید. (باید نام یکی از کامپیوترهایی که قرار بوده discover شود و نشده است را وارد می‌کردید)
اگر از همین اسم برای ping استفاده کرده باشید مرحله ۳-۴ نیز مشکل داشته است. خروجی آن را نیز ارسال کنید.

ضمنا اگر بتوانید به سوالات دیگر (بخصوص سوال ۱ و ۲) نیز پاسخ دهید متشکر می‌شوم.

در مورد سوالتان درباره ورکگروپ، بله امکان نصب سرور و کنسول و استفاده وجود دارد.
اما به طور کلی شبکه‌های دامین به علت تمرکزی که دارند، مدیریت ساده‌تر و مناسب‌تری دارند.

ارسال شده: سه‌شنبه دسامبر 09, 2014 11:37 pm
توسط secure
اسم کلاینت 2 است واز روش Ip برایdiscoverاستفاده میکنم توpingهم مشکلی نداره در مورد سوال 2هم بله IP ها دیده میشن ومینویسه یوسر وپسورد ناشناخته هست

ارسال شده: چهارشنبه دسامبر 10, 2014 8:40 am
توسط Naficy
سلام

من نمی‌دانم چگونه اسم کامپیوتر را تنظیم کرده‌اید؛ ولی اسم کامپیوتر نمی‌تواند فقط یک عدد باشد، بلکه حتما باید یک حرف یا کاراکتر غیرعددی در آن به کار رفته باشد.
اگر از روش معمول ویندوز (یعنی System Properties) برای تغییر اسم کامپیوتر به عدد استفاده کنید، این پیغام را خواهید دید: The new computer name "2" is a number. The name may not be a number

برای اطمینان، می‌توانید تصویری از صفحه تغییر نام کامپیوتر کلاینت (کلیک راست روی Computer، گزینه Properties، برگه Computer Name) در ویندوز برای ما ارسال کنید؟ (نحوه ارسال تصویر)

اگر این مساله صحیح باشد، همین نکته می‌تواند باعث گیج شدن ویندوز شده و علت این باشد که در تست دسترسی نیز شما نتوانستید به فولدر share کامپیوتر کلاینت وصل شوید.