سلام
علت مساله میتواند مسائل مختلفی باشد که برای یافتن آن لازم است اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنیم:
۱- شما از چه روشی برای جستجوی شبکه (discovery) استفاده کردید، اکتیودایرکتوری یا IP؟
۲- پس از اجرای جستجوی شبکه(discovery) به بخش Reports مراجعه کنید و گزارش آخرین جستجوی شبکه انجام شده را ببینید. آیا نام یا IP کامپیوترها در لیست دیده میشود؟ چه خطا یا خطاهایی برای آنها درج شده است؟
۳- توجه کنید که جهت انجام موفقیتآمیز جستجوی شبکه و استفاده از امکان نصب از راه دور (Push Install) برخی موارد پیشنیاز هستند:
الف) لازم است کامپیوترهای مورد نظر از طریق کامپیوتری که سرور امنپرداز روی آن نصب شده است قابل دسترسی باشند. (یعنی قابل Ping شدن بوده و پورت ۴۴۵ نیز باز باشد)
ب) نام کاربری و پسورد با دسترسی ادمین روی کامپیوترهای شبکه مورد احتیاج است. آیا از صحت پسورد مطمئن هستید؟
ج) لازم است پوشههای اشتراکی پیشفرض ویندوز باز باشند. (Default Share) این مساله به طور معمول برقرار است، مگر اینکه تنظیم خاصی در شبکه اعمال کرده باشید.
۴- به طور کلی عیبیابی مساله نصب از راه دور یا جستجوی شبکه با تست دسترسی آغاز میشود:
۴) تست دسترسی:
۴-۱) این مرحله از تست روی سیستمی که سرور امنپرداز در آن نصب است انجام میشود. (جایی که AmnpadazServer.exe در حال اجرا است)
۴-۲) یک کامپیوتر که دیسکاوری برای آن قابل انجام نیست را انتخاب کنید. در اینجا نام آن را computer-name فرض میکنیم.
۴-۳) با دستور ping computer-name دسترسی به آن را تست بنمایید.
۴-۴) با آوردن پنجره Run در ویندوز، به مسیر زیر بروید:
۴-۵) از همان نام کاربری و پسوردی که در کنسول برای انجام نصب از راه دور یا جستجوی شبکه استفاده کردهاید، برای لاگین استفاده کنید.
۴-۶) در صورتیکه اتصال برقرار شد، تست کنید که امکان ساختن پوشه و فایل در مسیر مقصد وجود دارد.
با انجام تست دسترسی، مطمئن میشویم که تنظیمات شبکه و اتصال به صورت صحیح برقرار است.
۵- یک مساله دیگر این است که برخی ضدویروسها جلوی اجرای فرمان از راه دور را میگیرند. در این زمینه میتوانید به لاگهای ضدویروس مربوطه مراجعه کنید.
ضمنا میتوانید با بخش پشتیبانی با شماره 43912000 (تهران) جهت بررسی و رفع مساله تماس داشته باشید تا به صورت تلفنی یا حضور در محل رسیدگی کنند.