صفحه 1 از 1

طولانی شدن خارج از تصور زمان پویش

ارسال شده: یک‌شنبه مارس 22, 2015 7:42 pm
توسط mian
من دو روز پیش یک پویش کاملی از رایانه انجام دادم که روی 18% توقف کرد آن چه که متوجه شدم هنگام پویش مسیر C:\Users\Gerdoo\Appdata\Local\temp و پوشه های زیر مجموعه پوشه temp بسیار کند پیش می رفت .البته من حساب administrator رو فعال و با right click کلیدن بر روی برنامه و اجرا بر روی این حساب یعنی بالاترین سطح دسترسی بر خلاف پویش قبلی کار رو آغاز کردم.خب چون کاری رو باید انجام می دادم لغوش کردم.
پویش شده ها 145637
حجم کل فایل های پویش شده 26.133 gb
زمان سپری شده 3:21:02
تعداد فایل های غیر قابل پویش 11
تعداد فایل های مشکوک 11

باید بگم در مرتبه اول پویش کامل که روی 87% لغو شد حدود 3 ساعت پیش رفت که این مدت زمان طبیعیه.من که در قبل از نسخه اصل ضد ویروس Bitdefender Total Security 2014-2015 استفاده می کردم در همین حد و حدود بود.
در پویش امروز دوباره روی 18% و در طی زمان سپری شده 38 دقیقه موند و دیگر پیشرفت نداشت و روی همون پوشه ها به کندی پیش می رفت و تا مدت 5:31:35 ثانیه در همان 18% بود و زمان باقی مانده از 2 ساعت دقیقه به دقیقه افزوده شد و به مرز حدود 26 ساعت رسید.من که دیدم اینگونه است پویش رو لغو کردم.نکته ای که مهم است 11 فایل است که هم در اسکن دو روز پیش و هم دیروز ضد ویروس نتونست به آن ها دسترسی پیدا کند و جزو فایل های مخفی محسوب میشوند.البته من نتونستم پیداشون کنم.به احتمال زیاد باید جزو فایل های مخفی سیستمی باشند چون پیشنهاد شده که این فایل ها نمایش داده نشوند و من هم اطلاعات زیادی نداشتم گزینش رو فعال نکردم.ترسیدم بدتر بشه.
اطلاعات پویش انجام شده
پویش شده ها:147593
حجم کل فایل های پویش شده:26,619 gb
تعداد فایل های غیر قابل پویش:11
تعداد فایل های مشکوک:9

چند پرسش برام مطرح شد.
1-چرا مدت زمان پویش اینقدر طولانی شده؟

2-تشخیص عدم دسترسی یعنی چه؟ من در حالت بالاترین سطح دسترسی اجرا کردم با این وجود نباید این طور باشد.شاید اطلاعات من پایین است نمیدونم.آیا این فایل ها بد افزارند؟

3-دو سه روز که مشکلات یاد شده برام ایجاد شدند سرعت سیستم عامل پایین آمده هم زمان بالا آمدن هم بعد از آن و حین کار با سیستم و نرم افزار ها.یک بار هم سیستم هنگ کرد که مجبور شدم راه اندازی دوباره کنم.البته پیغام خطا یا صفحه آبی مرگ و چیز هایی در این باره مشاهده نکردم.در زمان بر خط بودن و کار با اینترنت هم احساس می کنم مشکلی پیش آمده.این یک مورد رو مطمئن نیستم.

فایل های شناسایی شده ای که عدم دسترسی به آن ها توسط ضد ویروس وجود داشت را در پایین به ترتیب شناسایی درج می کنم.

C:\hiberfil.sys

C:\pagefile.sys

C:\swapfile.sys

C:/system volume information {1561a588-ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a637-ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a63f- ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a6b7- ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a77f- ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a79f- ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {1561a7b3- ceda-11e4-bf47-d02788b2f53d}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

C:/system volume information {3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752}

خواستم ارسال کنم اما همان طور که در بالا گفتم نتونستم پیدا شون کنم برای همین این تاپیک رو ایجاد کردم.

پیروز باشید.

ارسال شده: پنج‌شنبه آپریل 02, 2015 1:08 am
توسط Naficy
سلام
از تاخیر بسیاری بالای پیش آمده در پاسخ به سوال شما عذرخواهی می‌کنم.

پاسخ به سوالات شما:

۱- یک مشکل شناخته شده در پادویش که فکر می‌کنم شما به آن برخورد کرده‌اید، کندی پویش در برخی فایل‌های فشرده (zip و rar و مانند آن) است.
به طور کلی فایل‌های فشرده که به صورت solid ساخته شده باشند و حاوی تعداد بسیار بالای فایل باشند کند پویش می‌شوند. همچنین رسیدن به یک فایل فشرده باعث توقف درصد پیشرفت می‌شود، چرا که در زمان محاسبه درصد پیشرفت، یک فایل فشرده تنها یک عدد شمرده می‌شود. اما هنگام پویش باید تمامی فایل‌های داخل آن پویش شوند که موجب توقف نمایشگر درصد می‌شود.
برای رفع این مساله پیشنهاد می‌کنم گزینه پویش فایل فشرده را در تنطیمات پادویش، برگه پویشگر، قطع کنید. این کار به امنیت رایانه شما آسیبی وارد نمی‌کند، چرا که تا وقتی که نگهبان روشن است، به محض اینکه ویروسی بخواهد از یک فایل فشرده خارج شود شناسایی و خنثی خواهد شد.

۲- عدم دسترسی نوعی تشخیص بدافزار نیست و در واقع با این پیغام پادویش به شما نشان می‌دهد که ویندوز اجازه پویش برخی فایل‌ها را نداده است.
این اتفاق برای فایل‌های سیستمی ویندوز کاملا طبیعی است و این فایل‌ها به علت اینکه توسط ویندوز در حال استفاده هستند امکان پویش برایشان وجود ندارد.

۳- کندی سیستم و البته هنگ کردن آن طبیعی نیست و نیاز به بررسی دارد.

یک: لطفا سناریوی شرایط کندی را بیشتر مشخص کنید:
الف) لطفا نخست توضیحی در مورد تجربه خود و نحوه کندی سیستم ارائه دهید. سپس به سوالات زیر نیز پاسخ مناسب بدهید.
ب) آیا هنگام کار با یک برنامه خاص کندی مشاهده می‌شود؟
ج) آیا کندی فقط در حضور نگهبان رخ می‌دهد؟ (با خاموش کردن نگهبان سرعت بهبود می‌یابد؟)
د) آیا کندی هنگام یا پس از انجام بروزرسانی رخ می‌دهد؟
ه) آیا کندی هنگام بالا آمدن سیستم رخ می‌دهد؟ خاموش شدن؟
و) آیا کندی هنگام باز کردن برنامه‌ها مشاهده می‌شود؟
ز) آیا کپی فایل کند شده است؟

دو: به برگه نگهبان (در پنجره اصلی ضدویروس) بروید.
الف) آیا نگهبان مرتبا در حال کار است؟
ب) آیا اسم فایل خاصی مرتبا در کادر اسکن ظاهر می‌شود؟
ج) تصویری از این برگه برای ما ارسال کنید. (نحوه ارسال)

سه: به پوشه نصب ضدویروس مراجعه کنید. فایل‌های clg و dmp موجود در این شاخه را - در صورت وجود - برای ما به support@amnpardaz.com ارسال کنید.

ارسال شده: یک‌شنبه آپریل 12, 2015 6:16 pm
توسط mian
به نام خدا.

درود.

ببخشید دیر پاسخو فرستادم.

در پاسخ به پرسش های مطرح شده جهت روشن شدن سناریوی شرایط کندی

نیازی به پاسخ دادن به بخش اول قسمت الف نیست پرسش های بعدی مشخص می کنه موضوع رو.

ب)خیر

ج)خیلی کم سرعت بهبود می یابد.

د)راستش در این مورد دقت نکردم اما وقتی در حالت برخط هستم از اجرا و باز کردن برنامه تا کپی کردن فایل و ... نسبت به زمانی که نیستم سرعت همه چیز پایین می آید و شاهد هنک کردن برنامه ها- کند اجرا شدنشان و ... هستم در قبل که از bitdefender total security استفاده می کردم در هر دو حالت مشکلی پیش نمی آمد.حالا نمیدانم به خاطر هنگام یا بعد بروز رسانی هست یا نه.

ه)خیر-حداقل بیشتر زمان ها خیر. فکر نکنم موردی پیش آمده باشه.مطمئن نیستم.

و)در پاسخ قسمت د مشخص شده.

ز)خیر در هردو حالت بر خط بودن و نبودن و در هر دو وضعیت روشن و خاموش بودن نگهبان رایانه


دو:

الف)بله

ب)بله

ج)
فایل ضمیمه برگه نگهبان.jpg دیگر موجود نیست
پاسخ هام به پرسش ها کافی بوده؟

در پناه خدا.

ارسال شده: شنبه آپریل 18, 2015 10:45 am
توسط Naficy
سلام
با این اوصاف فکر می‌کنم لازمه دسترسی ریموت بگیریم تا مشکل را بررسی کنیم.
روش این کار را برایتان ایمیل می‌کنم.