ارسال شده: جمعه فوریه 03, 2017 6:49 pm
[quote="siavash82i"]از آنجایی که ضد و نقیضها در seo بیشتر از هر حیطه دیگری است، سوالات و شاید دغدغه های متفاوتی روزانه مطرح می شوند که گاهی ترجیح می دهیم آنها را منتشر کنیم. البته شبکه های اجتماعی خیلی سعی کردند که جای وبلاگ را بگیرند اما ناموفق بودند وهمچنان میگوییم بهترین حالت تولید این محتواها وب سایت است.
در این نوشته می خواهیم چند تکنیک که برخی از افراد فکر میکنند وجود دارند و مفید هستند اما در واقع نیستند را یادآوری کنم.
متنهای پنهان که پر از کلمات کلیدی هستند
هنوز هم سایت هایی دیده می شوند که چندین کلمه را هم رنگ پس زمینه در می آورند و توقع افزایش رتبه دارند؛ شاید در روزهای اول احساس کنید که رتبه بهتری در آن کلمات می گیرید اما در اولین فرصتی که گوگل فکر کند Keyword Stuffing می کنید، صفحه شما را حداقل چندین صفحه به عقب خواهد برد.
بررسی و کپی دقیق رفتار رقیبان
در ابتدای هر پروژه seo، خود ما برخی از رقیبان را بررسی می کنیم تا ببینم دقیقا از چه شیوهها و متدهایی استفاده کرده اند. اما به هیچ عنوان دقیقا همان کارهایی که رقیبان کرده اند را تکرار نمیکنیم. به واقع باید از اشتباهات دیگران درس گرفت و علاوه بر داشتن نقاط مثبت آنها، نقاط ضعف آنها را هم نداشته باشیم.
باید مد نظرمان باشد که گوگل می خواهد سایتی را بالاتر از دیگر سایتها نشان دهد که در ۲۰۰ فاکتور مد نظرش، امتیاز بالاتری کسب کند. پس باید همیشه چیزی بیشتر از رقیبان داشته باشید. مثلا اگر رقیبتان تولید محتوای متنی قوی ای دارد، شما باید علاوه بر تولید محتوای قویتر از او، سراغ دیگر شیوه های تولید محتوا مثل ویدئو و صوت نیز بروید.
البته در نظر داشته باشید گاهی رقیبان کاری را به اشتباه انجام میدهند و شما فکر میکنید حالا چون رقیبتان رتبه بالاتری گرفته، پس آن کار درست است.
تعداد لینکهای بالا، تضمین کننده رتبه بالاتر است
در این که بک لینک ها نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه یک سایت دارند هیچ شکی نیست؛ اما باید در نظر داشت که همیشه تعداد بیشتر بک لینک، تضمین کننده رتبه بالاتر نیست. کیفیت بک لینک ها با یک دیگر متفاوت است و هر کدام ارزش مختلفی را به همراه دارد. لذا توصیه من این است که در کنار تمرکز برروی افزایش تعداد بک لینک ها، سعی کنید کیفیت آنها را هم به همان نسبت افزایش دهید. دقت کنید که خیلی از بک لینک هایی که در ابزارهایی همچون Ahrefs و OSE می بینید، برای سایت رقیبتان ارزشی به همراه ندارد و شاید حتی تاثیر منفی می گذارد.
کاهش بازدید همیشه به معنای پنالتی شدن است
تعداد بازدید کننده های یک سایت شاید هرروز تغییر کند؛ ممکن است یک روز افزایش داشته باشد و یک روز کاهش. ممکن است به خاطر وقایع مذهبی، تعطیلات رسمی و … بازدید یک سایت افت کند در واقع به خاطر مسائل Fundamental. ذهن اکثر مدیران سایتها زمانی که بازدیدشان افت می کند به سمت و سوی پنالتی منعطف می شود در حالی که واقعا اینگونه نیست. حتما در یک پست دیگر در مورد شیوه تشخیص مشکلات فنی و غیرفنی را توضیح می دهم.
گاهی ممکن است دسترسی کاربران به سایت شما از منطقه خاصی به خاطر تنظیمات سرور بسته شود، یا ممکن است به اشتباه لینک های طراحی سایت شما شکسته شده باشند یا حتی سایتی که بازدید زیادی را برای شما ارسال می کرد در آن روز دان شده باشد.
نصب یک پلاگین seoبرروی وردپرس کافیست
یکی از مواردی که بیشتر در بین دوستان تازه کار دیده میشود، این است که فکر می کنند seo صرفا بهینه بودن متاتگهای آنهاست و یا اگر سایتی را از نظر on-site و ساختاری بهینه کنند، قطعا رتبه بالاتری در نتایج جست وجو می گیرد.
بهتر است بگویم که: ساختار سایت شما دقیقا زیرساخت و پِی ساختمان سایت شماست؛ حال اگر زیربنای خوبی داشته باشید می توانید با خیال راحت تر و کیفیت بیشتر، خود ساختمان را بسازید. اگر ساختار مناسبی داشته باشید اما در زمینه محتوا و بک لینکها ضعیف عمل کرده باشید باز هم نتیجه مناسبی نمیگیرید.
تجربه کاربری UX برروی seo تاثیری ندارد
در واقع افرادی هستند که فکر میکنند همانند دهه قبل، گوگل فقط کدهای سایت را بررسی میکند؛ امیدوارم شما در این دسته جای نداشته باشید! راستش گوگل همانطور که سایت را از نظر ظاهری بررسی میکند میتواند کیفیت آن را هم با استفاده از الگوریتم های مختلف تشخیص دهد. البته طبق گفته خود گوگل هنوز فاکتورهای تجربه کاربری مثل نزدیک بودن المنتها به هم، تایپوگرافی و … وارد نتایج دسکتاپ نشدهاند، اما باید در نظر داشت که گوگل میتواند شما را به خاطر نمایش تبلیغات زیاد در بالای محتوایتان اصطلاحا above the fold جریمه کند.
یک بار که طراحی سایت را بهینه کردیم کافیست
تاریخ کامپیوتر من نشان می دهد که امروز 19 دیماه 1395 است؛ قطعا امروزه افراد زیادی هستند که سعی دارند رتبه سایتشان را افزایش دهند و شاید از چند سال پیش این کار را آغاز کردهاند. شاید چند سال پیش اگر سایت را یک بار بهینه می کردیم برای مدت زیادی در نتایج برتر جست وجو میماند، اما الان اینگونه نیست.
همانطور که شما برای seo هزینه می کنید و تلاش می کنید که رتبه مناسب بگیرید، سایت های ۱۰ نتیجه برتر هم دارند برای باقیماندن هزینه می کنند و رقیبان تازه وارد هم برای کسب رتبه های بالاتر هزینه می کنند.
seo در واقع یک رقابت است که باید مادام فعالیت یک سایت ادامه داشته باشد؛ این که یک بار از خدمات یک شرکت استفاده کردید کافی نیست. بهتر است سعی کنید به صورت قرارداد ماهیانه و برای مدت یک سال حداقل قرارداد ببندید که علاوه بر افزایش رتبه در کلمات کلیدی مرتبط با کارتان، آن شرکت همچنان برروی سایت شما کار کند تا افت رتبه نداشته باشید و بتوانید بازدید بیشتری از موتورهای جست وجو دریافت کنید.[/QUOTE]
مقاله بسیار مفیدی بود ممنون از زحماتتون
در این نوشته می خواهیم چند تکنیک که برخی از افراد فکر میکنند وجود دارند و مفید هستند اما در واقع نیستند را یادآوری کنم.
متنهای پنهان که پر از کلمات کلیدی هستند
هنوز هم سایت هایی دیده می شوند که چندین کلمه را هم رنگ پس زمینه در می آورند و توقع افزایش رتبه دارند؛ شاید در روزهای اول احساس کنید که رتبه بهتری در آن کلمات می گیرید اما در اولین فرصتی که گوگل فکر کند Keyword Stuffing می کنید، صفحه شما را حداقل چندین صفحه به عقب خواهد برد.
بررسی و کپی دقیق رفتار رقیبان
در ابتدای هر پروژه seo، خود ما برخی از رقیبان را بررسی می کنیم تا ببینم دقیقا از چه شیوهها و متدهایی استفاده کرده اند. اما به هیچ عنوان دقیقا همان کارهایی که رقیبان کرده اند را تکرار نمیکنیم. به واقع باید از اشتباهات دیگران درس گرفت و علاوه بر داشتن نقاط مثبت آنها، نقاط ضعف آنها را هم نداشته باشیم.
باید مد نظرمان باشد که گوگل می خواهد سایتی را بالاتر از دیگر سایتها نشان دهد که در ۲۰۰ فاکتور مد نظرش، امتیاز بالاتری کسب کند. پس باید همیشه چیزی بیشتر از رقیبان داشته باشید. مثلا اگر رقیبتان تولید محتوای متنی قوی ای دارد، شما باید علاوه بر تولید محتوای قویتر از او، سراغ دیگر شیوه های تولید محتوا مثل ویدئو و صوت نیز بروید.
البته در نظر داشته باشید گاهی رقیبان کاری را به اشتباه انجام میدهند و شما فکر میکنید حالا چون رقیبتان رتبه بالاتری گرفته، پس آن کار درست است.
تعداد لینکهای بالا، تضمین کننده رتبه بالاتر است
در این که بک لینک ها نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه یک سایت دارند هیچ شکی نیست؛ اما باید در نظر داشت که همیشه تعداد بیشتر بک لینک، تضمین کننده رتبه بالاتر نیست. کیفیت بک لینک ها با یک دیگر متفاوت است و هر کدام ارزش مختلفی را به همراه دارد. لذا توصیه من این است که در کنار تمرکز برروی افزایش تعداد بک لینک ها، سعی کنید کیفیت آنها را هم به همان نسبت افزایش دهید. دقت کنید که خیلی از بک لینک هایی که در ابزارهایی همچون Ahrefs و OSE می بینید، برای سایت رقیبتان ارزشی به همراه ندارد و شاید حتی تاثیر منفی می گذارد.
کاهش بازدید همیشه به معنای پنالتی شدن است
تعداد بازدید کننده های یک سایت شاید هرروز تغییر کند؛ ممکن است یک روز افزایش داشته باشد و یک روز کاهش. ممکن است به خاطر وقایع مذهبی، تعطیلات رسمی و … بازدید یک سایت افت کند در واقع به خاطر مسائل Fundamental. ذهن اکثر مدیران سایتها زمانی که بازدیدشان افت می کند به سمت و سوی پنالتی منعطف می شود در حالی که واقعا اینگونه نیست. حتما در یک پست دیگر در مورد شیوه تشخیص مشکلات فنی و غیرفنی را توضیح می دهم.
گاهی ممکن است دسترسی کاربران به سایت شما از منطقه خاصی به خاطر تنظیمات سرور بسته شود، یا ممکن است به اشتباه لینک های طراحی سایت شما شکسته شده باشند یا حتی سایتی که بازدید زیادی را برای شما ارسال می کرد در آن روز دان شده باشد.
نصب یک پلاگین seoبرروی وردپرس کافیست
یکی از مواردی که بیشتر در بین دوستان تازه کار دیده میشود، این است که فکر می کنند seo صرفا بهینه بودن متاتگهای آنهاست و یا اگر سایتی را از نظر on-site و ساختاری بهینه کنند، قطعا رتبه بالاتری در نتایج جست وجو می گیرد.
بهتر است بگویم که: ساختار سایت شما دقیقا زیرساخت و پِی ساختمان سایت شماست؛ حال اگر زیربنای خوبی داشته باشید می توانید با خیال راحت تر و کیفیت بیشتر، خود ساختمان را بسازید. اگر ساختار مناسبی داشته باشید اما در زمینه محتوا و بک لینکها ضعیف عمل کرده باشید باز هم نتیجه مناسبی نمیگیرید.
تجربه کاربری UX برروی seo تاثیری ندارد
در واقع افرادی هستند که فکر میکنند همانند دهه قبل، گوگل فقط کدهای سایت را بررسی میکند؛ امیدوارم شما در این دسته جای نداشته باشید! راستش گوگل همانطور که سایت را از نظر ظاهری بررسی میکند میتواند کیفیت آن را هم با استفاده از الگوریتم های مختلف تشخیص دهد. البته طبق گفته خود گوگل هنوز فاکتورهای تجربه کاربری مثل نزدیک بودن المنتها به هم، تایپوگرافی و … وارد نتایج دسکتاپ نشدهاند، اما باید در نظر داشت که گوگل میتواند شما را به خاطر نمایش تبلیغات زیاد در بالای محتوایتان اصطلاحا above the fold جریمه کند.
یک بار که طراحی سایت را بهینه کردیم کافیست
تاریخ کامپیوتر من نشان می دهد که امروز 19 دیماه 1395 است؛ قطعا امروزه افراد زیادی هستند که سعی دارند رتبه سایتشان را افزایش دهند و شاید از چند سال پیش این کار را آغاز کردهاند. شاید چند سال پیش اگر سایت را یک بار بهینه می کردیم برای مدت زیادی در نتایج برتر جست وجو میماند، اما الان اینگونه نیست.
همانطور که شما برای seo هزینه می کنید و تلاش می کنید که رتبه مناسب بگیرید، سایت های ۱۰ نتیجه برتر هم دارند برای باقیماندن هزینه می کنند و رقیبان تازه وارد هم برای کسب رتبه های بالاتر هزینه می کنند.
seo در واقع یک رقابت است که باید مادام فعالیت یک سایت ادامه داشته باشد؛ این که یک بار از خدمات یک شرکت استفاده کردید کافی نیست. بهتر است سعی کنید به صورت قرارداد ماهیانه و برای مدت یک سال حداقل قرارداد ببندید که علاوه بر افزایش رتبه در کلمات کلیدی مرتبط با کارتان، آن شرکت همچنان برروی سایت شما کار کند تا افت رتبه نداشته باشید و بتوانید بازدید بیشتری از موتورهای جست وجو دریافت کنید.[/QUOTE]
مقاله بسیار مفیدی بود ممنون از زحماتتون